محمد ورشویی

۲ بازديد

لوازم یدکی موتور سیکلت

موتورسیکلت یکی از وسایل حمل‌ونقل محبوب در جهان است که به دلیل سرعت بالا، قابلیت مانور و هزینه‌های نسبتاً پایین نگهداری، مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. مانند هر وسیله نقلیه دیگری، موتورسیکلت نیز در طول زمان به تعمیر و نگهداری نیاز دارد که یکی از مهم‌ترین بخش‌های آن، تعویض لوازم یدکی فرسوده یا آسیب‌دیده است.

انواع لوازم یدکی موتور سیکلت

لوازم یدکی موتور سیکلت را می‌توان بر اساس کاربرد، نوع موتورسیکلت و برند تولیدکننده به دسته‌های مختلفی تقسیم کرد. در اینجا به برخی از مهم‌ترین انواع لوازم یدکی موتور سیکلت اشاره می‌کنیم:

  • لوازم موتور: این لوازم شامل قطعات اصلی موتورسیکلت مانند پیستون، رینگ، میل لنگ، یاتاقان، سوپاپ، سرسیلندر، میل سوپاپ، دینام، استارت، کاربراتور و ... هستند.
  • لوازم بدنه: این لوازم شامل قطعات خارجی موتورسیکلت مانند شاسی، گلگیر، چراغ‌ها، فلاپ‌ها، فرمان، صندلی، باک، رینگ‌ها، لاستیک‌ها و ... هستند.
  • لوازم برق: این لوازم شامل قطعات برقی موتورسیکلت مانند شمع، کوئل، سیم‌کشی، باتری، چراغ‌ها، فلاشرها، بوق و ... هستند.
  • لوازم ترمز: این لوازم شامل قطعات ترمز موتورسیکلت مانند لنت ترمز، دیسک ترمز، کالیپر ترمز، سیم ترمز و ... هستند.
  • لوازم انتقال قدرت: این لوازم شامل قطعات انتقال قدرت موتورسیکلت مانند زنجیر، دنده‌ها، گیربکس، کلاچ و ... هستند.

جدول لیست لوازم یدکی موتور سیکلت

در جدول زیر لیست برخی از مهم‌ترین لوازم یدکی موتور سیکلت آورده شده است:

دسته لوازم
موتور پیستون، رینگ، میل لنگ، یاتاقان، سوپاپ، سرسیلندر، میل سوپاپ، دینام، استارت، کاربراتور
بدنه شاسی، گلگیر، چراغ‌ها، فلاپ‌ها، فرمان، صندلی، باک، رینگ‌ها، لاستیک‌ها
برق شمع، کوئل، سیم‌کشی، باتری، چراغ‌ها، فلاشرها، بوق
ترمز لنت ترمز، دیسک ترمز، کالیپر ترمز، سیم ترمز
انتقال قدرت زنجیر، دنده‌ها، گیربکس، کلاچ

در هنگام خرید لوازم یدکی موتور سیکلت، نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  • کیفیت لوازم یدکی: کیفیت لوازم یدکی یکی از مهم‌ترین عوامل در عملکرد صحیح موتورسیکلت است. از خرید لوازم یدکی بی‌کیفیت و تقلبی خودداری کنید.
  • مطابقت لوازم یدکی با موتورسیکلت: قبل از خرید لوازم یدکی، حتماً از مطابقت آن با مدل موتورسیکلت خود اطمینان حاصل کنید.
  • قیمت لوازم یدکی: قیمت لوازم یدکی موتور سیکلت در برندهای مختلف متفاوت است. قبل از خرید، قیمت لوازم یدکی را از چند فروشگاه مختلف مقایسه کنید.

نگهداری صحیح از لوازم یدکی موتور سیکلت

برای افزایش طول عمر لوازم یدکی موتور سیکلت، نکات زیر را رعایت کنید:

  • بررسی دوره‌ای لوازم یدکی: به‌طور منظم، لوازم یدکی موتورسیکلت خود را بررسی کنید تا از سالم بودن آنها اطمینان حاصل کنید.
  • استفاده درست از موتورسیکلت: استفاده صحیح از موتورسیکلت، به کاهش استهلاک لوازم یدکی کمک می‌کند.
  • تعویض به‌موقع لوازم یدکی: در صورت فرسودگی یا آسیب‌دیدگی لوازم یدکی، آنها را به‌موقع تعویض کنید.

با رعایت نکات ذکر شده، می‌توانید از عملکرد صحیح موتورسیکلت خود و افزایش طول عمر لوازم یدکی آن اطمینان حاصل کنید.

منبع: jafarishop.ir

۰ ۰

عباس رسولی

۴ بازديد

زین هوندا ۱۲۵ موتور سیکلت

زین یکی از مهم ترین قطعات موتورسیکلت است که وظیفه راحتی راننده و سرنشین را بر عهده دارد. زین موتورسیکلت هوندا ۱۲۵ دارای خصوصیات زیر است:

جنس

زین موتورسیکلت هوندا ۱۲۵ از جنس پلاستیک فشرده ساخته شده است. این جنس از پلاستیک دارای استحکام و دوام بالایی است و در برابر ضربه و سایش مقاوم است.

فرم

زین موتورسیکلت هوندا ۱۲۵ دارای فرمی ارگونومیک است که باعث راحتی راننده و سرنشین می شود. این فرم به گونه ای طراحی شده است که وزن راننده و سرنشین را به طور مساوی توزیع می کند و از خستگی آنها جلوگیری می کند.

ضخامت

ضخامت زین موتورسیکلت هوندا ۱۲۵ مناسب است و باعث می شود که راننده و سرنشین احساس راحتی بیشتری داشته باشند.

رنگ

رنگ زین موتورسیکلت هوندا ۱۲۵ مشکی است. این رنگ از نظر زیبایی و ماندگاری مناسب است.

اندازه

اندازه زین موتورسیکلت هوندا ۱۲۵ مناسب است و فضای کافی برای راننده و سرنشین را فراهم می کند.

کاربرد زین

زین موتورسیکلت هوندا ۱۲۵ وظیفه راحتی راننده و سرنشین را بر عهده دارد. این زین با توزیع وزن راننده و سرنشین به طور مساوی، از خستگی آنها جلوگیری می کند. همچنین، زین موتورسیکلت هوندا ۱۲۵ دارای ظاهری زیبا و جذاب است که باعث بهبود ظاهر موتورسیکلت می شود.

نکات نگهداری از زین

برای افزایش طول عمر زین موتورسیکلت هوندا ۱۲۵، لازم است از آن به درستی نگهداری کنید. در اینجا چند نکته برای نگهداری از زین موتورسیکلت هوندا ۱۲۵ آورده شده است:

  • از قرار دادن اشیای سنگین بر روی زین خودداری کنید.
  • از ریختن مایعات بر روی زین خودداری کنید.
  • در صورت کثیف شدن زین، آن را با یک پارچه تمیز و مرطوب تمیز کنید.

علائم خرابی زین

در صورت بروز هر یک از علائم زیر، ممکن است زین موتورسیکلت هوندا ۱۲۵ شما دچار خرابی شده باشد:

  • پارگی زین
  • تغییر شکل زین
  • رنگ پریدگی زین

در صورت مشاهده هر یک از این علائم، باید زین موتورسیکلت خود را توسط یک مکانیک متخصص بررسی کنید.

جدول مقایسه زین هوندا ۱۲۵ موتور سیکلت

ویژگی مقدار
جنس پلاستیک فشرده
فرم ارگونومیک
ضخامت مناسب
رنگ مشکی
اندازه مناسب

در مدل های جدیدتر موتورسیکلت هوندا ۱۲۵، ممکن است تغییراتی در زین این موتورسیکلت ایجاد شده باشد. این تغییرات ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • استفاده از مواد جدید در ساخت زین
  • تغییر در فرم زین
  • تغییر در اندازه زین

این تغییرات معمولاً برای بهبود راحتی یا ظاهر زین موتورسیکلت انجام می شوند.

 
۰ ۰

عزیز مردادی

۲ بازديد
 چرخ جلو هوندا ۱۲۵ اصل

چرخ جلو هوندا ۱۲۵ یکی از مهم ترین قطعات این موتورسیکلت است که وظیفه هدایت و کنترل آن را بر عهده دارد. این چرخ از دو قسمت اصلی طوقه و لاستیک تشکیل شده است.

چرخ جلو هوندا ۱۲۵ اصل را از کجا تشخیص دهیم؟

برای تشخیص چرخ جلو هوندا ۱۲۵ اصل، می توانید به نکات زیر توجه کنید:

  • ظاهر چرخ: چرخ جلو هوندا ۱۲۵ اصل دارای ظاهری مرتب و بدون هیچ گونه آسیب دیدگی است. همچنین، چرخ جلو اصل دارای برند و لوگوی هوندا در قسمت جلو و کنار آن است.
    چرخ جلو هوندا ۱۲۵ اصل
  • جنس چرخ: چرخ جلو هوندا ۱۲۵ اصل از جنس فولاد ساخته شده است. این جنس از فولاد دارای استحکام و دوام بالایی است و در برابر ضربه و سایش مقاوم است.
  • ابعاد چرخ: چرخ جلو هوندا ۱۲۵ اصل دارای قطر ۱۸ اینچ و عرض ۲٫۵ اینچ است. این ابعاد مطابق با استانداردهای هوندا است.
  • وزن چرخ: چرخ جلو هوندا ۱۲۵ اصل دارای وزن مناسبی است. وزن بیش از حد چرخ جلو می تواند باعث کاهش عملکرد موتورسیکلت شود.
  • لاستیک چرخ: لاستیک چرخ جلو هوندا ۱۲۵ اصل دارای آج های عمیق است. این آج ها باعث افزایش چسبندگی لاستیک به سطح جاده می شود.

جدول مقایسه چرخ جلو هوندا ۱۲۵ اصل و تقلبی

ویژگی چرخ جلو هوندا ۱۲۵ اصل چرخ جلو هوندا ۱۲۵ تقلبی
ظاهر مرتب و بدون آسیب دیدگی نامرتب و دارای آسیب دیدگی
برند و لوگوی هوندا دارد ندارد
جنس فولاد سایر فلزات
قطر ۱۸ اینچ غیر ۱۸ اینچ
عرض ۲٫۵ اینچ غیر ۲٫۵ اینچ
وزن مناسب بیش از حد
آج لاستیک عمیق کم عمق یا بدون آج
  • در هنگام خرید چرخ جلو هوندا ۱۲۵، حتماً از فروشگاه های معتبر و دارای ضمانت خرید کنید.
  • قبل از خرید چرخ جلو، حتماً آن را از نظر ظاهری و فنی بررسی کنید.
  • از خرید چرخ جلو هوندا ۱۲۵ با قیمتی بسیار پایین خودداری کنید.

با رعایت نکات ذکر شده در این مقاله، می توانید چرخ جلو هوندا ۱۲۵ اصل را تشخیص داده و از خرید چرخ تقلبی جلوگیری کنید.
منبع : jafarishop.ir

۰ ۰

هرمز عزیزی

۲ بازديد

طوقه های موتور سیکلت

طوقه ها یکی از مهم ترین قطعات موتور سیکلت هستند که وظیفه انتقال نیروی موتور به زمین را بر عهده دارند. طوقه ها معمولاً از جنس فولاد، آلومینیوم یا آلیاژهای سبک ساخته می شوند و دارای اشکال مختلفی هستند.

انواع طوقه های موتور سیکلت

طوقه های موتور سیکلت را می توان بر اساس جنس، شکل و کاربرد به انواع مختلفی تقسیم کرد.

بر اساس جنس

  • فولاد: طوقه های فولادی از قدیمی ترین و رایج ترین نوع طوقه ها هستند. این طوقه ها دارای استحکام و دوام بالایی هستند، اما وزن آنها نسبتاً زیاد است
    طوقه فولادی موتور سیکلت
  • آلومینیوم: طوقه های آلومینیومی نسبت به طوقه های فولادی سبک تر هستند و باعث کاهش وزن موتورسیکلت می شوند. این طوقه ها همچنین دارای مقاومت بالایی در برابر خوردگی هستند.
    طوقه آلومینیومی موتور سیکلت
  • آلیاژهای سبک: طوقه های ساخته شده از آلیاژهای سبک مانند تیتانیوم و منیزیم سبک ترین نوع طوقه ها هستند. این طوقه ها باعث کاهش وزن موتورسیکلت و بهبود عملکرد آن می شوند.
    طوقه آلیاژ سبک موتور سیکلت

بر اساس شکل

  • طوقه های ساده: این طوقه ها دارای شکلی ساده و گرد هستند.
    طوقه ساده موتور سیکلت
  • طوقه های اسپرت: این طوقه ها دارای شکلی اسپرت و منحنی هستند.
    طوقه اسپرت موتور سیکلت
  • طوقه های دوجداره: این طوقه ها از دو لایه فلز تشکیل شده اند که با جوش یا پیچ به هم متصل شده اند.
    طوقه دوجداره موتور سیکلت

بر اساس کاربرد

  • طوقه های جلو: این طوقه ها برای استفاده در چرخ جلو موتورسیکلت مناسب هستند.
    طوقه جلو موتور سیکلت
  • طوقه های عقب: این طوقه ها برای استفاده در چرخ عقب موتورسیکلت مناسب هستند.
    طوقه عقب موتور سیکلت
  • طوقه های جفت: این طوقه ها شامل یک طوقه جلو و یک طوقه عقب هستند.
    طوقه جفت موتور سیکلت

جدول مقایسه انواع طوقه های موتور سیکلت

ویژگی طوقه فولادی طوقه آلومینیومی طوقه آلیاژ سبک
جنس فولاد آلومینیوم آلیاژهای سبک
استحکام بالا متوسط بالا
وزن زیاد کم بسیار کم
مقاومت در برابر خوردگی کم متوسط بالا
قیمت مناسب متوسط گران
کاربرد جلو و عقب جلو و عقب جلو و عقبانتخاب طوقه مناسب

انتخاب طوقه مناسب برای موتورسیکلت به عوامل مختلفی مانند نوع موتورسیکلت، کاربرد موتورسیکلت و بودجه شما بستگی دارد.

اگر به دنبال یک طوقه با استحکام و دوام بالا هستید، طوقه فولادی گزینه مناسبی برای شما است. این طوقه ها برای استفاده در موتورسیکلت های سنگین و با قدرت بالا مناسب هستند.

اگر به دنبال یک طوقه سبک و با عملکرد بالا هستید، طوقه آلومینیومی یا آلیاژ سبک گزینه مناسبی برای شما است. این طوقه ها برای استفاده در موتورسیکلت های اسپرت و مسابقه ای مناسب هستند.

اگر به دنبال یک طوقه با قیمت مناسب هستید، طوقه فولادی یا آلومینیومی گزینه مناسبی برای شما است. این طوقه ها برای استفاده در موتورسیکلت های معمولی مناسب هستند.

نکات نگهداری از طوقه های موتور سیکلت

برای افزایش طول عمر طوقه های موتور سیکلت، لازم است از آنها به درستی نگهداری کنید. در اینجا چند نکته برای نگهداری از طوقه های موتور سیکلت آورده شده است:

  • از ضربه زدن به طوقه ها خودداری کنید.
  • از فشار بیش از حد لاستیک ها خودداری کنید.
  • در صورت بروز هرگونه آسیب به طوقه ها، آنها را بلافاصله تعمیر یا تعویض کنید.

با رعایت این نکات می توانید از طوقه های موتور سیکلت خود به مدت طولانی استفاده کنید.

 
۰ ۰

میلاد رضایی

۲ بازديد

طوقه حدید روان

طوقه حدید روان یکی از محبوب ترین و پرفروش ترین برندهای طوقه در ایران است. این طوقه ها از جنس فولاد ساخته شده اند و دارای کیفیت و دوام بالایی هستند. طوقه های حدید روان در انواع مختلفی تولید می شوند که هر کدام برای استفاده در یک نوع موتورسیکلت مناسب هستند.

ویژگی های طوقه حدید روان

  • جنس: فولاد
  • کیفیت و دوام بالا
  • قیمت مناسب
  • تنوع در سایز و طرح

انواع طوقه حدید روان

طوقه های حدید روان در انواع مختلفی تولید می شوند که عبارتند از:

  • طوقه جلو: این طوقه ها برای استفاده در چرخ جلو موتورسیکلت مناسب هستند.
     
  • طوقه عقب: این طوقه ها برای استفاده در چرخ عقب موتورسیکلت مناسب هستند.
     
  • طوقه جفت: این طوقه ها شامل یک طوقه جلو و یک طوقه عقب هستند.
     

مزایا و معایب طوقه حدید روان

مزایا:

  • کیفیت و دوام بالا
  • قیمت مناسب
  • تنوع در سایز و طرح

معایب:

  • وزن نسبتاً زیاد

قیمت طوقه حدید روان

قیمت طوقه های حدید روان بسته به نوع، سایز و طرح آن متفاوت است. به طور کلی، قیمت این طوقه ها نسبتاً مناسب است و از سایر برندهای موجود در بازار ارزان تر هستند.

طوقه حدید روان یک انتخاب مناسب برای کسانی است که به دنبال یک طوقه با کیفیت، دوام بالا و قیمت مناسب هستند. این طوقه ها در انواع مختلفی تولید می شوند و برای استفاده در انواع موتورسیکلت ها مناسب هستند.

۰ ۰

محمد عجمی

۳ بازديد

اورینگ موتور سیکلت: کاربردها، انواع و نکات مهم

اورینگ‌ها قطعات آب‌بند کننده‌ای هستند که در صنایع مختلف از جمله خودروسازی، موتورسیکلت‌سازی، پتروشیمی و... کاربرد دارند. اورینگ‌ها در موتورسیکلت‌ها برای آب‌بندی قطعات مختلف مانند سیلندر، سر سیلندر، پیستون، میل لنگ، و... استفاده می‌شوند.

کاربردهای اورینگ در موتورسیکلت

اورینگ‌ها در موتورسیکلت‌ها کاربردهای مختلفی دارند. برخی از مهم‌ترین کاربردهای اورینگ در موتورسیکلت عبارتند از:

  • آب‌بندی سیلندر و سر سیلندر

اورینگ‌ها در اطراف سیلندر و سر سیلندر قرار می‌گیرند و از نشتی روغن و آب جلوگیری می‌کنند.

  • آب‌بندی پیستون و میل لنگ

اورینگ‌ها در اطراف پیستون و میل لنگ قرار می‌گیرند و از نشتی روغن و گاز جلوگیری می‌کنند.

  • آب‌بندی سایر قطعات موتورسیکلت

اورینگ‌ها در سایر قطعات موتورسیکلت نیز مانند کارتل، میل لنگ، و... نیز استفاده می‌شوند.

انواع اورینگ موتور سیکلت

اورینگ‌ها در موتورسیکلت‌ها در انواع مختلفی تولید می‌شوند. برخی از مهم‌ترین انواع اورینگ در موتورسیکلت عبارتند از:

  • اورینگ‌های لاستیکی

اورینگ‌های لاستیکی از رایج‌ترین انواع اورینگ در موتورسیکلت هستند. این اورینگ‌ها از لاستیک‌های مختلف مانند NBR، EPDM، و... ساخته می‌شوند.

  • اورینگ‌های فلزی

اورینگ‌های فلزی از جنس فلزاتی مانند فولاد، آلومینیوم، و... ساخته می‌شوند. این اورینگ‌ها معمولاً برای کاربردهای خاص مانند آب‌بندی در شرایط دما و فشار بالا استفاده می‌شوند.

  • اورینگ‌های پلاستیکی

اورینگ‌های پلاستیکی از جنس پلاستیک‌های مختلف مانند پلی اورتان، پلی اتیلن، و... ساخته می‌شوند. این اورینگ‌ها معمولاً برای کاربردهای خاص مانند آب‌بندی در شرایط دما و فشار پایین استفاده می‌شوند.

نکات مهم در مورد اورینگ موتور سیکلت

برای افزایش عمر اورینگ‌های موتورسیکلت، باید نکات زیر را رعایت کنید:

  • اورینگ‌ها را با دقت نصب کنید.

اورینگ‌ها باید به درستی در محل خود نصب شوند تا آب‌بندی مناسبی ایجاد کنند.

  • اورینگ‌ها را به طور مرتب بررسی کنید.

اورینگ‌ها ممکن است در اثر استفاده طولانی مدت یا آسیب‌دیدگی، دچار خرابی شوند. در این صورت، باید اورینگ‌ها را تعویض کنید.

  • اورینگ‌ها را با روغن یا گریس مناسب روان‌کاری کنید.

روان‌کاری اورینگ‌ها با روغن یا گریس مناسب، باعث افزایش عمر آنها می‌شود.

جدول مقایسه انواع اورینگ موتور سیکلت

نوع اورینگ جنس کاربرد
اورینگ لاستیکی لاستیک آب‌بندی عمومی
اورینگ فلزی فلز آب‌بندی در شرایط دما و فشار بالا
اورینگ پلاستیکی پلاستیک آب‌بندی در شرایط دما و فشار پایین
۰ ۰

محمد امیری

۳ بازديد

شاسی تریل موتور سیکلت: ساختار، انواع و کاربردها

شاسی تریل موتور سیکلت یکی از مهم‌ترین قطعات این وسیله نقلیه است که وظیفه‌ی انتقال وزن و نیروی موتور به چرخ‌ها را بر عهده دارد. شاسی تریل موتور سیکلت باید از استحکام و مقاومت بالایی برخوردار باشد تا بتواند در برابر ضربات و تنش‌های ناشی از حرکات موتورسیکلت در شرایط دشوار آفرود، دوام بیاورد.

ساختار شاسی تریل موتور سیکلت

شاسی تریل موتور سیکلت معمولاً از جنس فولاد یا آلیاژهای آلومینیوم ساخته می‌شود. شاسی‌های فولادی استحکام و مقاومت بیشتری دارند، اما وزن بیشتری نیز دارند. شاسی‌های آلومینیومی سبک‌تر هستند، اما استحکام و مقاومت کمتری دارند.

شاسی تریل موتور سیکلت معمولاً از دو بخش اصلی تشکیل شده است:

  • باک موتور

باک موتور بخش بالایی شاسی است که موتورسیکلت را نگه می‌دارد. این بخش معمولاً از جنس فولاد یا آلومینیوم ساخته می‌شود و دارای استحکام و مقاومت بالایی است.

  • دامن موتور

دامن موتور بخش پایینی شاسی است که موتورسیکلت را از زمین محافظت می‌کند. این بخش معمولاً از جنس فولاد یا آلومینیوم ساخته می‌شود و دارای استحکام و مقاومت بالایی است.

انواع شاسی تریل موتور سیکلت

شاسی تریل موتور سیکلت بر اساس شکل ظاهری و نحوه‌ی اتصال به بدنه‌ی موتورسیکلت، به دو نوع اصلی تقسیم می‌شود:

  • شاسی دوتکه

در شاسی دوتکه، باک موتور و دامن موتور به صورت جداگانه ساخته می‌شوند و سپس با استفاده از پیچ و مهره یا جوش، به یکدیگر متصل می‌شوند. این نوع شاسی از استحکام و مقاومت بالایی برخوردار است، اما وزن بیشتری نیز دارد.

  • شاسی یکپارچه

در شاسی یکپارچه، باک موتور و دامن موتور به صورت یکپارچه ساخته می‌شوند. این نوع شاسی سبک‌تر از شاسی دوتکه است، اما استحکام و مقاومت کمتری نیز دارد.

کاربردهای شاسی تریل موتور سیکلت

شاسی تریل موتور سیکلت وظیفه‌ی انتقال وزن و نیروی موتور به چرخ‌ها را بر عهده دارد. این وظیفه‌ی بسیار مهمی است، زیرا شاسی باید بتواند در برابر ضربات و تنش‌های ناشی از حرکات موتورسیکلت در شرایط دشوار آفرود، دوام بیاورد.

شاسی تریل موتور سیکلت همچنین وظیفه‌ی حفظ تعادل موتورسیکلت را نیز بر عهده دارد. شاسی باید بتواند وزن موتورسیکلت و سرنشینان را به طور متعادل توزیع کند تا موتورسیکلت بتواند به راحتی در شرایط دشوار آفرود، تعادل خود را حفظ کند.

جدول مقایسه انواع شاسی تریل موتور سیکلت

ویژگی شاسی دوتکه شاسی یکپارچه
شکل ظاهری دو بخش جداگانه یکپارچه
نحوه‌ی اتصال پیچ و مهره یا جوش یکپارچه
استحکام و مقاومت بالا کم‌تر
وزن زیاد کم‌تر
۰ ۰

اولین مطالب آزمایشی من

۱ بازديد
این اولین مطالب آزمایشی وبلاگ من می باشد و به زودی حذف خواهد شد.
امروز ارتباط و تبادل اطلاعات نقش بسیار مهمی در رشد و فرهنگ مردم یک کشور و جامعه را دارد و وبلاگ یکی از راه های سریع انتقال اطلاعات و ارتباط مردم یک جامعه با هم می باشد .
شما به راحتی می توانید مطالب مورد علاقه , کارهای روزمره , علم و فرهنگ را در وبلاگ خود انتشار دهید و با سایر دوستان خود به گفتگو و تبادل نظر بپردازید .

دومین مطلب آزمایشی من

۲ بازديد
این دومین مطلب آزمایشی وبلاگ من هستش و به زودی این متن حذف خواهد شد .
وبلاگ چیست ؟
وبلاگ یا وب‌نوشت که به آن تارنوشت، تارنگار یا بلاگ و به زبان انگلیسی(Blog) هم می‌گویند، وبلاگ حاوی اطلاعاتی مانند: گزارش روزانه، اخبار، یادداشت‌های شخصی و یا مقالات علمی مورد نظر طراح آن است. وبلاگ ترکیبی از دو کلمۀ «web» و «log» به معنای ثبت وقایع روزانه است .مطالب وبلاگ بر مبنای زمانی که ثبت شده گروهبندی و به ترتیب از تازه‌ترین رخداد به قدیم ارائه می‌گردد. نویسندهٔ ویلاگ، وب‌نویس یا تارنویس نامیده می‌شود و ممکن است بیش از یک نفر باشد، وب‌نویس به گزارش مداوم رویدادها، خاطرات، و یا عقاید یک شخص یا یک سازمان می‌پردازد. واحد مطالب در وبلاگ،پست است، معمولاً در انتهای هر مطلب، برچسب تاریخ و زمان، نام نویسنده و پیوند ثابت به آن یادداشت ثبت می‌شود. فاصلهٔ زمانی بین مطالب وبلاگ لزوماً یکسان نیست و زمان نوشته ‌شدن هر مطلب به خواست نویسندهٔ وبلاگ بستگی دارد. مطالب نوشته شده در یک وبلاگ همانند محتویات یک وب‌گاه معمولی در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. در بیشتر موارد وبلاگ ها دارای روشی برای دسترسی به بایگانی یادداشت‌ها هستند (مثلاً دسترسی به بایگانی بر حسب تاریخ یا موضوع). بعضی از وبلاگ ها امکان جستجو برای یک واژه یا عبارت خاص را در میان مطالب به کاربر می‌دهند.